箕浦建太郎  Kentaro Minoura

 

 

 

2022 July 16 – August 12 at : parcel
Tokyo , 2F maruka, 2-2-14 Nihonbashi-Bakurocho, Chuo-ku,
[Open] Wed – Sun: 14:00 – 19:00
[Closed] Mon, Tue

Opening reception : 07.15 18:00 – 21:00

 

会期:2022年7月16日土)– 8月12日(金)
会場:parcel
住所:東京都中央区日本橋馬喰町2-2-14, maruka 2F
時間:水 – 日 14:00 – 19:00
休廊日:月、火

 

http://parceltokyo.jp/
https://www.artsy.net/parcel-tokyo

 

 


 


parcelでは、箕浦建太郎 個展「せ」を開催いたします。2020年1月PARCELにて開催した個展「き」以来、2年ぶりの個展開催となります。
幼い頃より箕浦は漫画やアニメ、ゲーム、映画、音楽など様々なカルチャーに触れながら、主に絵画、音楽を中心にジャンルの境界を感じさせない表現を続けてきました。それらを通して得た経験が凝縮し、そして描き続けることで要素が削ぎ落とされていき、現在の生き物のような何かが形として現れている箕浦の作風へと繋がります。描かれているそれらが何なのかははっきりしませんが、複雑に重なった多彩な絵具や塗料の絵画空間の中で、一言では形容し難い曖昧な表情をして佇んでいます。また、近年精力的に制作している陶器の作品もプリミティブな表情を持ち、掘り起こされた土器のような素朴な重量感や、古代に何かしらの対象として祀られていたかもしれないような独特な存在感を放っています。
絵画作品、立体作品を通して、箕浦の作品の根底には生き物としての原始的な感覚があります。それは絵画としての画面を整えるバランス感覚や整理・洗練された造形美による感動ではなく、物事や感情に名前や言葉をつける以前から人間が体を通して得る物理的・原始的な感触に近いものであり、絵の中の「彼ら」は筆や絵の具、粘土の質量や質感を含みながら、生命を持った何かとして、時にアンバランスな姿かたちでその存在を表しているのです。

 


 

parcel is pleased to announce Kentaro Minoura’s solo exhibition “Se”, his first solo exhibition in two years since his solo exhibition “Ki” at PARCEL in January 2020.
Since his childhood, Minoura has been exposed to various cultures such as manga, anime, video games, movies, and music, and has continued to express himself beyond the boundaries of these genres, focusing mainly on painting and music. Through these experiences, Minoura’s work has been refined, culminating in his current style in which he depicts a form of life. Though it is not clear what these creatures actually are, they stand with an ambiguous expression that is difficult to describe, amidst the complex layers of paints. His ceramic works, which he has been working on vigorously in recent years, also have a primitive expression, with the unique presence that suggests that they may have been used as objects of worship in ancient times.
Through both his paintings and sculptures, Minoura’s works share a primitive sense of being as a life-form. Rather than a sense of harmony within the composition as a painting, or the impression of organized and refined modeling beauty, Minoura’s work is closer to the physical and primitive feeling that humans have within themselves from the times before we gave names and words to things and feelings. The depicted motifs in his paintings are sometimes an unbalanced figure of something that has a life of its own, while embodying the mass and texture of brushes, paints, and clay.

 

This entry was posted in Exhibition. Bookmark the permalink.

Comments are closed.