箕浦建太郎  Kentaro Minoura

 

 

2020 January 11February 29 at : PARCEL
Tokyo , 1F DDD, 2-2-1 Nihonbashi-Bakurocho, Chuo-ku,
[Open] Wed, Thu, Sun: 14:0019:00 Fri, Sat: 14:0020:00
[Closed] Mon, Tue, Holidays

 

会期:2020年1月11日土)2月29日(土)
会場:PARCEL
住所:東京都中央区日本橋馬喰町2-2-1, DDD 1F
時間:水、木、日14:0019:00 金、土14:0020:00
休廊日:月、火、祝日

 

http://parceltokyo.jp/
https://www.artsy.net/parcel-tokyo

 

 


 


この度 PARCEL では 2020年1回目の企画として 箕浦建太郎の個展 「き」 を開催いたします。
1978年静岡県に生まれ、幼少期から浅草で育った箕浦は今日まで東京を拠点とし、画業の傍これまで銀杏BOYZのCDジャケットのデザインや写真家川島小鳥氏との共著など、幅広い活動で知られてきました。
幼い頃より途切れることなく絵をかき続け、その過程で多様性を受け入れ流してきた結果、箕浦が現在描くものは自身の経験の蓄積が精査され削ぎ落とされても捨てるに捨てられない要素が擬態化し、生物的な何かとしてキャンバス上に現れています。それは今日の作家の多くもそうであるように、キャラクターや漫画、ゲームをはじめ、映画や音楽、ストリートカルチャーなど境界線を特に意識することなく幅広いカルチャーに触れて育った箕浦自身を反映した肖像とも言えます。
古典技法からスプレーなどの現代的な身近な画材を使用し続けることにより育まれてきた多彩な色の積層や鋭利で曖昧な表情は、肉眼で絵画を見ることを改めて私たちに問いているようです。
特定不能な画面上の空間に放置されている存在たちは、過去の蓄積や忘れ去られたカルチャーを示しているかのように、または社会システムの中で埋もれもがいて消えかけている人々かのように、発見される未来を待ち望む哀愁に満ちた表情を我々に投げかけるのです。
PARCEL としては初めてとなります箕浦建太郎の個展、ぜひご高覧ください。

 


 

PARCEL is proud to announce our first exhibition in 2020 by Tokyo based artist Kentaro Minora. The solo exhibition is entitled “Ki”.
Born in Shizuoka in 1978, and growing up in the downtown area of Tokyo (Asakusa) and based in this metropolis ever since, aside from his distinct paintings Minoura has been known for presenting art works through a broad range of activities including the CD covers of famous Japanese bands and collaborative books with photographer Kotori Kawashima.
Never stopping from his youth, Minoura has been continuously painting till this day. His motifs derive from various elements encountered through his life which has accumilated and evolved into a life-like form. As many of the artists now days are, Minoura was also surrounded by various mixed cultures such as anime, film and music, street and skate. These paintings are a self portrait of the artist and a mirror of his life-style.
From the usage of traditional painting techniques to modern day tools like aerosol, the delicate transition between colors and its layers in Minoura’s paintings, questions us the importance of viewing the works with ones own eyes in an era where there are many other methods to view paintings.
The “things” placed in the anonymous backgrounds painted by Minoura, portray the fragments of the forgotten cultures and the past itself, and through the eyes with a slight hope to be discovered, thse “things” even reflect the struggles and peopled buried under the social system today.

 


This entry was posted in Exhibition, Kentaro Minoura. Bookmark the permalink.

Comments are closed.